IES VILADECAVALLS - TREBALL TRANSVERSAL
Durant aquest treball hem realitzat un seguit d'activitats, totes elles relacionades sobre el modernisme. EL modernisme és el moviment cultural del segle XIX i XX.
Les activitats que hem treballat són:
Les activitats que hem treballat són:
- Qüestionari sobre un àudio
- Qüestionari sobre un vídeo de monuments i edificis modernistes
- La creació d'aquest blog
- Activitats :el modernisme a Terrassa (sortida)
- Literatura modernista (Català)
- Activitat educació física (E.F.)
- Activitat plàstica: paviment hidràulic
- Mosaics
- Científics modernistes
- A modernist tour of Barcelona (Anglès)
- Cercador d'elements clàssics i modernistes (Castellà/ Llatí)
Després de saber cada una de les activitats que hem realitzat, profunditzarem sobre elles.
QÜESTIONARI ÀUDIO I VÍDEO:
Aquests qüestionaris, com totes les activitats, ens han parlat sobre un moviment cultural (s. XIX i XX) anomenat modernisme.
En l'àudio ens van fer una petita introducció on explicaven per exemple les diferents etapes del modernisme. Es tractava d'una entrevista de ràdio del programa "En Guàrdia!", conduïda per Enric Calpena, l'entrevistador, amb companyia d'Oriol Junqueres l'actual president d'Esquerra Republicana de Catalunya, també professor d'Història Contemporània de la UAB.
Pel que fa el vídeo, anomenat "Memòria de Catalunya" ens explicaren l'arquitectura, la música, l'escultura i diferents arquitectes del moviment modernista, ensenyant exemples d'edificis que trobem a Catalunya actualment, els quals tenen una gran importància arquitectònica i cultural. També ens parla d'un dels arquitectes més importants del modernisme, Antoni Gaudí, que va construir edificis com ara la Casa Batlló, La pedrera, el Parc Güell...
![]() |
La pedrera - Antoni Gaudí |
![]() |
Parc Güell - Antoni Gaudí |
CREACIÓ DEL BLOG:
La creació d'aquest blog consisteix en aprendre'l a crear-lo i a recopilar tota la informació realitzada durant aquest treball al final de qual ho presentarem com a resultat de la feina feta.
CIENTÍFICS MODERNISTES:
EL MODERNISME A TERRASSA (SORTIDA):
Aquesta activitat va consistir en fer un recorregut per Terrassa i veure diferents edificis modernistes de cada una dels quals vam fer una fitxa sobre les principals dades (arquitecte, materials, any, localització...). Vam visitar cinc edificis diferents que són: la Masia Freixa, Farmàcia Albinyana, Ajuntament de Terrassa, Edifici del Viena i Casa Alegre de Sagrera. Vam estar amb el Carles, el guia turístic, que ens va ensenyar i explicar la història i arquitectura (entre d'altres) de cada edifici modernista del tour.
![]() |
AJUNTAMENT DE TERRASSA |
![]() |
CASA ALEGRE DE SAGRERA |
![]() |
MASIA FREIXA |
VIENA |
MASIA FREIXA:
Va ser construïda per Lluis Muncunill l'any 1905 al parc de Sant Jordi. Aquest edifici està construït amb ceràmica i maó pla, té la taulada ondulada i per tant, no té angles rectes. Va ser pensada originalment com a fàbrica de filats.
AJUNTAMENT DE TERRASSA:
Va ser construït per Lluic Muncunill l'any 1900 al Raval de Montserrat. Aquest edifici està construït amb pedra de Montjuic, té garlets amb elements florals per tal de representar la diversitat de la ciutat. El van construir per tenir un edifici a l'altura de la ciutat en que s'havia convertit.
CASA ALEGRE DE SAGRERA:
Va ser construïda per Melcior Viñals l'any 1911 al carrer de la Font Vella. Aquest edifici està construït amb pedra, ferro forjat, guix, fustes nobles, té un menjador per les grans ocasions i un quadre simbòlic que parla dels origens.
EDIFICI VIENA:
Va ser construït per Lluis Muncunill l'any 1908 al carrer Juan Coromines. Aquest edifici està construït per pedra, té una taulada amb ones. L'edifici antigament servia per proporcionar energia.
FARMÀCIA ALBINYANA:
Va ser construïda per Joaquim Vancells i Vieta l'any 1908 al carrer del peix. Aquest edifici està construït amb ferro, i vitralls té un rellotge de sol i sempre amb motius florals. Antigament era la confiteria de la vídua Carné.
A MODERNIST TOUR OF BARCELONA:
Interactive map
In this activity we
had to create an interactive map of Barcelona on Google Maps like we were going
to show it to a group of English tourists. We had to add six labels on the map,
one for PlaçaCatalunya and the other ones for each building they were going to
visit. We wrote in Pop-Ups on each building necessary information, such as the
opening times, prices, tickets and time for a guided visit. Then, we also had
to add walking or underground itineraries, saying what underground line they had
to take to get there or at what street they had to turn left or right. And
finally, we had to create another itinerary from the last building to
PlaçaCatalunya again, where their tour ended.
CERCADORS D'ELEMENTS CLÀSSICS I MITOLÒGICS:
Esta actividad consistia en fijarse en las fachadas de los diferentes edificios que nos proponian, los cuales pertenecian al movimento del modernismo y de los cuales debiamos buscar informacion sobre aquellos elementos mitologicos que se mostraban en sus respectivas fachadas. Hemos podido observar después de haber realizado la búsqueda de información de todos los monumentos que el el dios griego que se presenta en más ocasiones en estas obras arquitectónicas es Hermes, dios del comercio, ámbito muy importante durante el modernismo.







FOTOGRAFIES DE L'ACTIVITAT MOSAICS:
FOTOGRAFIES I VALORACIÓ DE L'ACTIVITAT PAVIMENT HIDRÀULICA:
Hem pogut veure que els motius florals tenien una gran importància en el moviment modernista ja que simbolitzaven la diversitat i la bellesa naturalista. També hem pogut veure el valor de la simetria que sempre és present a l'art i arquitectura modernista.
VALORACIÓ DE L'ACTIVITAT D'EDUCACIÓ FÍSICA:
El Divendres vam dur a terme dues activitats a l'hora d'educació física, una de les quals van ser les bitlles catalanes i l'altra un joc anomenat "el rescat". La primera activitat va ser el joc del rescat, que consistia en dividir la classe en dos equips, cadascun dels quals amb una base a una punta de la pista. Llavors un jugador d'un equip sortia a la pista i deia "Marro", tot seguit, un o dos jugadors de l'equip contrari anaven a atrapar-lo, dient "Marro" al sortir de la seva base. Després sortien un o dos més per intentar atrapar-lo, dient "Marro" al sortir de la seva base. Després sortien un o dos més per intentar atrapar a aquests i aconseguir rescatar al seu company, i així successivament. Quan es pilla a algú es para el joc i es torna a començar, però la persona pillada és ara presonera a la base de l'equip que l'ha pillat, i pot ser salvada per els seus companys a la següent ronda. Finalment guanya l'equip amb més presoners.
I el joc de les bitlles catalanes consta de sis bitlles de fusta i tres bitllots més petits per triar. Es plantaran les bitlles en dues fileres de tres columnes separades enter elles un pam per que puguin passar el bitllot sense tocar-les. La distància de tir serà de 11,5 metres pels homes i 9,5 metres per a les dones.
Gràcies a la realització d'aquest treball hem pogut veure que hi ha molts elements de l'època modernista com ara edificis o obres d'art que han arribat fins als nostres dies i que formen part del nostre patrimoni. A més, hem descobert que Terrassa és una ciutat que ha conservat moltes d'aquestes relíquies de la història.
També hem après a crear un blog i creiem que fer el treball sobre aquest tema és important ja que hem de conèixer els inicis de la nostra societat actual, que sense moviments revolucionaris com el modernisme, haguès sigut molt diferent.
També hem après a crear un blog i creiem que fer el treball sobre aquest tema és important ja que hem de conèixer els inicis de la nostra societat actual, que sense moviments revolucionaris com el modernisme, haguès sigut molt diferent.
No hay comentarios:
Publicar un comentario